Рекомендації соціального педагога Василенко Н.Г., Карнаух Л.В.

ПОРАДИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ЗДОБУВАЧАМ ОСВІТИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 14.jpg

Як зосередитися на головному?

Навчання вдома або дистанційно з будь-якого іншого місця може бути дуже ефективним, головне – самоорганізація. Прості поради допоможуть впоратися з великим обсягом роботи і навіть навчитися отримувати задоволення від занять.
1. Перед початком заняття захистіться від усього, що вас відволікатиме. Передусім – мобільний телефон, навіть якщо він на вібродзвінку, навіть якщо ви плануєте тільки відповідати на СМС. Телефон треба прибрати чимдалі й діставати тільки під час перерв, про які пізніше. Також слід створити навколо себе зону тиші й спокою. Будь-яка незапланована перерва на спілкування зіб’є вас з думки й порушить той порядок запам’ятовування, який ви так довго вибудовували.
2. Фізіологічні потреби теж не мають відволікати. Під час заняття вам, звичайно, захочеться пити – адже інтенсивна розумова діяльність викликає спрагу. Заздалегідь потурбуйтеся про запас свого улюбленого напою або ще краще – води. Уникайте енергетичних напоїв, якщо ваша мета – саме заняття. Перекус теж має бути приготований заздалегідь: проста і поживна їжа, наприклад, фрукти чи овочі. Уникайте їсти тільки солодке, залиште шоколадному батончику роль десерту – тоді й настрій підвищиться, і з травленням все буде гаразд. Зручний одяг, що не стримує рухів, комфортна температура в кімнаті – усе це теж дуже важливо.
3. Оберіть відповідний час. Кожен знає, сова він чи жайворонок, тож для дистанційного навчання онлайн можна самому вибрати оптимальну годину для заняття: або рано-вранці, або пізно ввечері. Краще сконцентруватися й ефективно позайматися годину, ніж кілька годин боротися з утомою і вдавати активну діяльність.
4. Під час занять, якщо вони тривають понад годину, робіть заплановані перерви: після кожних 45 хвилин перемикайтеся на щось інше. Краще за все походити, порухатися, можна зарядитися позитивними емоціями від спілкування з друзями (ось тут і виручить телефон), подивитися коротке відео, перекусити. Довше, ніж на 20 хвилин, відволікатися не варто – адже так можна і забути про головну мету.
5. До речі, про мету. Дайте відповідь собі на ті запитання, які вас турбують і відволікають від занять. Ось вони, стукаються у ваш мозок: “Як я складу іспит? Подзвонить чи не подзвонить? Вступлю чи не вступлю? Яка в мене буде професія? Скільки я зможу заробляти? Як стати краще за всіх?». На ці запитання необхідно відповісти, інакше мозок буде весь час до них повертатися. Можете навіть виписати їх на папір або обмежитися усними відповідями, головне – щоб вони були логічними, а не емоційними. Наприклад:
«Як я складу іспит?» – «Якщо вивчу ось цей матеріал і ось той, то здам добре, все від залежить від мене».
«Подзвонить чи не подзвонить?» – «Поки що займатимуся й відключу телефон, а потім подивлюся на дзвінки й дізнаюся точно. В усякому разі невдахи нікому не цікаві, тобто іспит – передусім».
6. Позбавтеся будь-якого внутрішнього негативу, пов’язаного з навчанням. Відстежте свої думки з цього приводу. Наприклад, «Я ненавиджу математику» варто замінити на «Я розумію, що математику треба здати, і я з цим впораюся». Замість «Це надто складно для мене» варто казати «Так, це складно, але я молодець і я впораюся». Улюблене пояснення «Я не можу займатися, тому що…» – далі йде виправдання: гамірно, загубилася улюблена ручка, немає підручників, закінчилася кава. Замість цього варто говорити собі й іншим: «Так, я хотів би, щоб у мене були інші умови для занять, але поки це не так, я займатимуся в будь-якій ситуації».
7. Буває, що усі умови дотримані, уся родина ходить навшпиньки, найкращі онлайн-курси готові допомогти в підготовці до іспиту, улюблена ручка на столі, зошити і книжки розкладені навкруги. А ось посидючості бракує. Хочеться бігати й стрибати, але час іде, іспит усе ближче. Що ж робити? По-перше, усвідомити, що ви належите до кінестетичного типуі потреба в русі – така ж важлива для вас, як їжа і сон, тільки треба правильно використати її в навчанні. Спробуйте такі прийоми:
– Коли читаєте матеріал – підкреслюйте, конспектуйте, робіть таблиці. Поєднання руху з розумовою діяльністю допоможе запам’ятати матеріал, краще його систематизувати.
– Слухаєте лекцію і від нерухомості починаєте дрімати? Віджимайте еспандер або розтягуйте гумову стрічку. Можна також робити вправи на фітболі. Звичайно, в класі чи в бібліотеці так не вдасться, зате з онлайн-лекціями – скільки завгодно.
– Доки вчите, сидіть нерухомо й зосереджено, а коли повторюєте чи відповідаєте – можна пострибати або покидати м’ячем у стінку. Ви здивуєтеся, але запам’ятати вийде набагато більше.
Звичайно, це не всі корисні поради, але найголовніші, які допоможуть підготуватися до будь-якого іспиту і впоратися з будь-яким обсягом матеріалу.

7 порад, як зосередитись на виконанні завдань:


1. Відгородити себе від усього, що може відволікати
2. Завчасно потурбуватися про фізіологічні потреби
3. Займатися у свій улюблений час – вранці або ввечері
4. Робити перерви по 15 хвилин між великими порціями матеріалу
5. Звільнити свій розум від зайвих питань
6. Перевести негатив у позитив 7. Дозволити собі рухатись.


Розмова про соціальне відсторонення.

Говоріть про ситуації, користуючись фактами про захворювання та методи захисту від COVID-19. Якщо ви не хочете створювати необґрунтований страх у дітей, то повинні переконатися, що вони розуміють факти і знають, як діяти.

Поясніть дитині, чому важливо ізолюватися вдома.

Так, підлітки повинні розуміти, що соціальна дистанція – це наш найкращий захист від поширення хвороби. Важливо розвіяти будь-яку дезінформацію, яка може змусити наших дітей відчувати, що соціальне дистанціювання не є необхідним заходом.

Підтримуйте режим дня.

Ізоляція є важкою для всіх. Зокрема, підлітки можуть відчувати себе ізольованими навіть вдома з батьками та братами чи сестрами. Тому втрата соціальних зв’язків, які вони побудували поза сім'єю, може відчуватися для них втратою незалежності. Соціальні діти не хочуть більшого, ніж перебувати в просторі зі своїми однодумцями. Тому батьки повинні допомогти їм засвоїти, як змінилися правила, і підтримувати їх стандартний режим дня".

Режим дня є важливим інструментом для подолання ізоляції. Радимо регулярно харчуватися, встановлювати час щодо справ і шкільного завдання та заохочуйте всіх доглядати за собою.

Проведіть час разом.

Додатковий час разом – це неймовірна допомога і підтримка під час стресової ситуації. Регулярно плануйте цікаві розваги, займіться творчістю чи фізичними навантаженнями. Навіть звичні справи як фітнес чи перегляд фільму може полегшити напруження соціальної ізоляції.

  • Ось кілька заходів, які можна зробити разом з підлітками: - вийдіть на прогулянку, якщо треба вигуляти собаку; - подивіться класний фільм чи розважальне шоу; - пограйте у настільні ігри; - навчіть їх готувати улюблену страву; - попросіть їх навчити вас їхнього хобі.

До того ж, найкращий спосіб допомогти вашому підліткові боротися з самотністю під час соціального відсторонення – це послаблення обмежень на користування смартфоном чи соцмережами.

Дозволяйте дитині проводити час в соцмережах.

Ви не повинні бути ідеальними батьками зараз. Дозвольте дитині збільшити час, коли можна поспілкуватися з друзями в соцмережах.

Слідкуйте за ознаками депресії.

Ізоляція, невпевненість, рутина можуть призвести до депресії. Ознаками депресії є відмова чи зміна звичок сну та харчування, зниження рівня енергії. Хоча певні речі є нормальним для підліткового віку, важливо стежити за значними змінами поведінки.

Про що мовчать наші підлітки у час пандемії коронавірусу

Зараз майже всі ми вимушені перебувати на карантині – і дорослі, і діти, і підлітки, і люди похилого віку. Всім нам важко – ми тривожимось за майбутнє, за наших близьких, здоров’я та світ навколо. Але кожному важко по-своєму. Наприклад, підліткам, що ще не дорослі, але вже і не діти. Вони звикли до спілкування з однолітками, свого власного простору, але зараз вимушені сидіти вдома та зводити весь свій світ до режиму онлайн. Як допомогти їм впоратись зі стресом через карантин та вимушену самоізоляцію, коли доросле «треба» у їхній свідомості ще не здолало дитяче «хочу»?

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 22_1.jpg

Підлітки здебільшого мовчать. І ми, на жаль, не завжди здогадуємося, про що саме. Вони ще не дорослі, але вже і не діти. Підлітки часто не сприймають нас, батьків, як аніматорів та режисерів розважальної програми під час карантину. Дивляться на ситуацію з пандемією майже дорослими очима, і, радше, зачиняться в своїй кімнаті та скажуть, що у них все нормально. Та впоратися зі своїми емоціями так, як це вдається дорослим, вони теж ще не можуть. Хоча всіляко будуть переконувати нас, що вже дорослі, і їм усе під силу. Навіть заспокоюватимуть батьків. Мовляв, послухайте мене – я знаю краще.

Чого підлітки зараз найбільше потребують від нас?

Особливого, цілковитого, безумовного прийняття, близької присутності, при чому не лише фізичної, та готовності їх вислухати. Прагнуть відчувати 100% розуміння їхніх емоцій, потреб, мільйонних запитань. Бо «міцно триматися землі» їм важче, ніж нам. Вони ще, все таки, більше діти.

На що зараз варто батькам звернути особливу увагу, у стосунках з дітьми підліткового віку?

Підліткам зараз бракує спілкування з ровесниками і свободи та незалежності від батьків.

У їхньому віці важливо відчувати щоденне звільнення з-під опіки дорослих, боротися за свою незалежність, доводити дорослість своїми вчинками і ставати лідерами певних груп серед однолітків. Так вони вчаться жити, щось переосмислюють, змінюються, усвідомлюють. Тому для них спілкування з однолітками та здорова дистанція з батьками – це щось надцінне.

Натомість, зараз у них лише онлайн-бесіди з друзями, за наявності таких, та батьки поруч 24/7. В онлайн-групах за день у них може бути купа повідомлень, бо без спілкування їм важко.

Їм також бракує часу, тиші та усамітнення?

На жаль, так. Ми з повагою маємо ставитися до цієї потреби. Дозволяти підліткам жити без шуму вічно ввімкненого телебачення, що транслює новини, без криків молодших братів та сестер. Якщо можливості усамітнитися в окремому приміщенні немає, можна запропонувати навушники і виділити час, коли ніхто підлітків не потурбує.

Але також важливо пояснити їм – у щоденному тісному спілкуванні один з одним, ми найкраще пізнаємо себе та інших. Бо дуже легко бути хорошим на відстані. Навіть закоханим радять перед одруженням піти в гори, де вони будуть лише вдвох кожен день, долатимуть труднощі разом, пізнаватимуть одне одного по-новому, вирішуватимуть суперечки. Зараз ми проходимо екзамен на рівень поваги у своїх сім’ях. Чи вміємо помічати потреби й почуття інших? Бо нарешті нікуди не поспішаємо. Щоденні справи і плани нас не відволікають. Навіть якщо виникне конфлікт, втекти нікуди. Тож, це добра нагода здобути звичку не тікати від труднощів, а вирішувати їх.

Про зниження рівня тривоги.

Зараз емоції підлітків «виходять з берегів».

Узагалі, підлітковий вік – завжди час посиленої емоційної чутливості. Та сьогодні рівень їхньої тривоги, роздратування, злості може ще стрімкіше зростати. Бо емоції та почуття займають мега-важливе місце в житті підлітка. Хоча вони ще нестійкі та нестабільні, як в дитини, але глибші та більш усвідомлені, як у дорослого. Недооцінювати те, що підлітки відчувають, не можна.

Навіть у безтурботний час, для підлітків характерні різкі зміни настрою, надмірна вразливість, почуття «у квадраті». Саме підліткам притаманне таке явище, як «афект неадекватності», коли емоції вибухають з іскри, якої наче і не було.

Чим тут батьки можуть допомогти?

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 27_1.jpg

По-перше, допомогти дітям назвати те, що вони відчувають. Словом. Якщо складно, можна через колір, погоду: «На яку погоду чи природнє явище схоже те, що відбувається у тебе в душі та голові?» Намагаймося «перекладати» образи в слова, вивчаючи, як іноземну мову, термінологію із сфери емоційного інтелекту.

Я, зазвичай, пояснюю підліткам це так: «Уявіть собі, що я ходжу поміж людей, стогну, нарікаю, плачу. Вони запитують: «Що трапилося?». А я кажу: «Нічого. Все нормально». І далі продовжую нити. Як будуть почуватись інші біля мене? А тепер уявіть, що я зрозуміла та відчула – у мене болить великий палець на лівій нозі. Знаю, що це ліва нога і великий палець. Всім навколо легше, а передусім – мені. Бо тепер я знаю, як дати собі раду. І навіть, якщо доведеться звернутися до лікаря, то вже точно не піду до стоматолога. Та й усім навколо буде легше допомогти мені зменшити біль у пальці, якщо це в їхніх силах. Так само важливо зрозуміти, що саме зараз кожен з нас відчуває. Бо це може бути тривога, страх, роздратування, жаль до себе, злість на інших, втома. Але озвучити варто, бо інакше важко буде не лише тобі, але й усім навколо. Позитивні емоції також потребують проговорення.

По-друге, допомогти підліткам прийняти свої емоції. Я використовую слово «обійняти» – «Ти зрозумів, що це страх, назвав його. Страх через те, що твої рідні можуть померти від вірусу. А тепер уявно обійми свою емоцію, прийми її». Це нормально зараз відчувати страх за життя і здоров’я інших! Бо Господь створив нас зі здатністю відчувати різні емоції. Це Його дар.

Емоції мають виходити нагору, але так, щоб не шкодити ні тобі, ні іншим. Тому про способи дати собі раду з тривогою варто говорити не лише з дорослими, але й з підлітками. Можна сильно напружити своє тіло, як камінець, а тоді розслабити, можна по-особливому дихати. Способів безліч.

Позитивного настрою і гармнонії.


Завдання знаходяться у прикріплених до сторінки файлах

30.04 Про фейкові новини (як розрізнити)

/Files/images/sotsalniy_pedagog/IMG-c408c4017e97186d31a61a7a0259e442-V.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/images.jpg

29.04.20 Анкета "За здоровий спосіб життя" для учнів 7-8 класів

файл : 29.04.20 Анкета-Молодь за доровий спосіб життя


28.04.20 Для учнів середніх класів "Булінг. Як не бути жертвою"

https://www.youtube.com/watch?v=1UCHoLgDULk


23.04.20 Тестування на платформі центру зайнятості, після реєстрації та проходження тестів, кожен учасник отримує розгорнуті інтерпретації в особистий кабінет

http://profi.dcz.gov.ua/tests/


21.04.20 Профорієнтація. Тест Моя майбутня професія

https://myprofession.com.ua/test.php


13.04.20 Тест на профорієнтацію для дітей, школярів

https://pustunchik.ua/ua/checkyourself/tests-and-puzzles/test-na-professiu


06.04.20 Ізоляція на самоті : правила самодопомоги

файл : 06.04.20 Ізоляція на самоті правила самодопомоги

/Files/images/sotsalniy_pedagog/IMG-bbbfd614ea6d1fcb3427d525bf88b0f0-V.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 51.jpg

ДІТЯМ

Проводимо карантин з користю

Дуже проста рухлива гра, яка точно Вам сподобається - створення фігур тіла. Роздивляємося картки з схематичними зображеннями фігур і відтворюємо їх своїм тілом.

Це цікавий спосіб пограти, досліджувати та дізнаватися про тіло та його діапазон руху, заохочуючи контроль за тілом, координацію та рівновагу

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 49.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 18.jpg

Правила поведінки в соціальних мережах

Використовуйся соцмережі розумно.

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 20.jpg

Сучасне життя важко уявити без Інтернету - це величезна платформа для роботи і розваг людей різного віку - добре розвинений дошкільник з легкістю підключається до ютуба, щоб вибрати для перегляду улюблений мультик, а бабусі із задоволенням вивчають ази користування ноутбуком, щоб спілкуватися з дітьми та внуками, де б вони не знаходилися. Наявність Інтернету в смартфоні або компактному планшеті і зовсім стирає межу відстані й часу, а багатьом навіть замінює реальність. І соціальні мережі в цьому сенсі є новим рівнем спілкування сучасного суспільства, окремим світом спілкування онлайн.

Соціальні мережі: загальні рекомендації та правила безпеки

1. Реєстрація акаунта. Реєструвати аккаунт у соціальній мережі можна починаючи з 12 років. Попроси допомоги у батьків у створенні свого аккаунту.

2. Плани.Не розміщуйте в своїх акаунтах інформацію про плановані або існуючі поїздки - не варто розповідати в загальнодоступних джерелах інформацію про те, що зараз Ваша квартира або будинок залишилися без Вас, щоб зловмисники не могли скористатися такими даними.

3. Особисті дані. Не вказуй особисті дані, будь-які дані офіційних документів або платіжні дані. А в разі, якщо хтось попросить їх про надання подібної інформації - повідомляйте батьків.

4. Посилання.Не переходьте за посиланнями, які приходять від невідомих або маловідомих людей. У таких посиланнях можуть міститися шкідливі програми і комп'ютерні віруси. Мобільні телефони та смартфони теж можуть постраждати від вірусів.

5. Нові друзі. Дізнавайтесф якомога більше інформації про людину, яка «стукається» до Вас в друзі. Для цього можна вивчити профілі друзів, фотографії, публікації із стрічки новин. Краще не заводити дружбу з сумнівними особистостями.

6. Благодійність і допомога. Розумно ставтеся до постів і повідомлень про надання будь-якої допомоги - фінансової, фізичної (прийди і допоможи що-небудь зробити), матеріальної. За такими криками про допомогу в 90% випадків ховаються шахраї. Найкраще ігнорувати подібні прохання. Людина, яка дійсно потребує допомоги, не витрачатиме час на розміщення подібної інформації в соціальній мережі.

7. Зустрічі. Повідомляйте батьків, про свої плани і зустрічі з друзями, особливо з новими друзями із Інтернету. Такі довірливі відносини необхідно будувати завчасно.

8. Коментарі. Слідкуйте за тим, хто коментує ваші фотографії та пости. При виникненні підозрілих коментарів варто дізнатися про коментаторів докладніше і звернути на цю людину увагу, у разі потреби зверніться до батьків.

Ще до реєстрації в соціальних мережах, дізнайтеся у батьків ефективну і безпечну модель спілкування.

Спілкування в Інтернеті: секрети безпеки

§ Інформацію, яка потрапила в Інтернет, дуже складно, а часом і практично неможливо, видалити.Тому кожен раз, перед тим як залишити повідомлення на форумі, в підписі, резюме на сайті роботи або фотографію в соціальній мережі необхідно 10 разів подумати, а наскільки це дійсно необхідно?

§ Особисті дані завжди краще тримати в секреті.Ім'я, адреса, номер домашнього та мобільного телефону, місце навчання ... всі ці дані абсолютно непотрібно робити загальнодоступними.

§ Анонімність в Інтернеті - поняття абсолютно умовне.При виникненні необхідності, розташування будь-якого адресата і автора повідомлення можна відстежити різними шляхами. Тому думайте не десять, а всі п'ятнадцять разів, перед тим, як написати образу, провокаційну заяву або будь-який компромат, щоб потім ця інформація не повернулась проти вас в реальному житті.

§ Спілкування з невідомими або маловідомими людьми.Варто скептично ставитися до нових знайомств в Інтернеті. Не завжди молодий хлопець 18 років, який любить читання і спів птахів, насправді є таким. В Інтернеті розповісти про себе можна що завгодно, не варто приймати нових знайомих «близько до серця.

Мобільні телефони, інтернет, планшетні комп'ютери та соціальні мережі - все це невід'ємні складові сучасного суспільства. Необхідно дотримуватися елементарних принципів безпеки, щоб досягнення цивілізації дарували тільки радість і позитив, а сучасний тип спілкування в соціальних мережах дарував тільки важливі і корисні знайомства. Познайомтесь з цим світом правильно, вчасно і безпечно!

Зазирни у чарівний світ, або як правильно дивитися мультфільми та фільми

Головне - це ретельно обирайте продукт, який «споживаєте».Кожна річ, яку показують по телебаченню, несе певну інформацію, формує певне світобачення. Питання в тому, чи потрібна вам така інформація і чи правильний світогляд вона формує?Виходить, що треба слідкувати за двома речами –це час і якість.Оптимальна тривалість перегляду мультфільмів для школярів –від 30 до 40 хвилин на день. Для дошкільнят вистачить і половини, тобто15-20 хв.Вам легше буде привчитися правильно дивитися телебачення, якщо ви сідатимете дивитися мультфільми або фільм в один і той самий час. Наприклад, двічі на день (зранку і ввечері) по 15-20 хв.(по 5-10 хв. для дошкільнят). І не обов’язково прив’язуватися до телевізора – краще зробити власну добірку мультиків на DVD або просто на комп’ютері. Щодо якості «мультпродукту», то він повинен насампереднавчати чогось нового; показувати, як слід поводитися у складній ситуації, які вчинки правильні, а яких слід уникати; він учить вас знаходити друзів, а не заміняє їх, і взагалі, допомагає дитині в житті.

Кіно. Що подивитися під час карантину?

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 21.jpg

Нескінченна історія

Головний герой, хлопчик-сирота на ім'я Бастіан страждає від буллінгу в школі і знаходить прихисток тільки на сторінках чарівної книжки, яку він знайшов на горищі. З точки зору спецефектів пригоди у книжковій країні Фантазії виглядають зараз трохи архаїчно, зате історія, розказана у фільмі, настільки нетривіальна, що вразить навіть сучасну дитину.

Темний кристал

Ляльковий мультфільм – рідкісний сьогодні жанр, тим цікавіше буде подивитися. Картина розповідає історію вигаданого світу, яким править загадковий артефакт – темний кристал. Багато сотень років тому він розколовся, що порушило рівновагу і привело до влади жорстоку расу скексисів, які поневолили містиків і майже винищили інші раси. Але серед містиків знаходиться останній гелфлінг на ім'я Джен, який вирушає на пошуки уламка темного кристала, щоби відновити колишній порядок і справедливість.

Всі фільми Хаяо Міядзакі

Японське аніме – це цілий окремий світ зі своєю художньою мовою і візуальним стилем. А найдобріший казкар цього світу – звісно ж культовий Хаяо Міядзакі.

Бетховен

Навіть якщо у вас немає домашніх вихованців, перший (і найкращий) фільм франшизи про великому, доброму й розумному пса породи сенбернар навчить вас правильно ставитися до тварин. Фільм розповідає про собаку з незвичайним ім'ям Бетховен, яка випадково потрапляє в сім'ю Ньютонів. Тварина стає членом цієї сім'ї, а потім попадається на очі жорстокого ветеринара-мучителя. І вся сім'я об'єднується, щоб визволити Бетховена з його лап, а також покарати шкуродера строго за законом.

Сторожова застава

Фільм став першою пробою сучасного українського кінематографа в жанрі фентезі і виявився напрочуд вдалим. "Сторожова застава" розповідає про сучасного школяра, який в результаті природного катаклізму опиняється закинутим на тисячу років назад – у Київську Русь. Разом із легендарними трьома богатирями йому доведеться битися з армією половців. У тому числі за свою першу любов.

Інопланетянин

Чудова історія про дружбу і необхідність допомоги, належить режисерові Стівену Спілбергу. Фільм розповідає про мирного інопланетянина, який випадково опиняється забутий своїми родичами на Землі. На позаземну істоту починають полювання спецслужби, але хлопчик Еліот зі своїми братом та сестрою вирішує, що треба допомогти цьому смішному розтелепі. І його рішучість так велика, що встояти перед нею не можуть навіть закони фізики.

Великий

Мрію всіх дітей вмить стати дорослими у фільмі втілює Том Хенкс. Він грає Джошуа Баскіна – 13-річного хлопчика, бажання якого одного разу виконується, і він прокидається у тілі 30-річного чоловіка. Щоби приховати метаморфозу, він тікає з дому не куди-небудь, а до галасливого Нью-Йорка. По-дитячому безпосередньому фантазерові Джошуа доводиться проявити кмітливість, щоб не тільки вижити у Великому яблуці, але і домогтися цілком дорослого успіху. Але маленький хлопчик усередині нього все ж хоче додому до мами.

Звільніть Віллі

Задовго до Грети Тунберг символом молоді на сторожі навколишнього середовища був герой фільму "Звільніть Віллі", 12-річний Джессі. За сюжетом хлопчик дізнається про плани власників океанаріуму вбити косатку на ймення Віллі, щоби отримати за нього страховку, і вирішує хай там що запобігти цьому злочину. План Джессі полягає в тому, щоб не просто відібрати Віллі у лиходіїв, але і повернути кита в дику природу – до його справжньої сім'ї.

Приємного перегляду!

Для любителів мультфільмів.

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 22.jpg

Головоломка / Inside Out, 2015 (США)

Райлі – звичайна школярка. Її поведінка визначає основні емоції – Радість, Смуток, Страх, Гнів і Гидливість. Ці чоловічки в її голові кожен день допомагають їй справлятися з труднощами, наприклад з несподіваним переїздом, на якому зав’язаний сюжет.

Ми маємо право на різні емоції, мало того, часто без одної не буває іншого. Але всередині іншої людини – такий же складний світ, як і у нас, тому повага і розуміння дуже важливі.

Балерина / Ballerina, 2016 (Франція, Канада)

Сюжет мультфільму «Балерина» розгортається навколо дівчинки-сироти, яка слідує за своєю мрією стати балериною. Вона приїжджає в паризьку відому школу, але шлях до мрії виявляється непростим.

Основний посил картини не тільки в тому, що потрібно робити те, що подобається, йти до мети, але і в тому, що важливо зрозуміти, де твої справжні бажання. А ще дуже важливо, щоб справа, якою ти займаєшся, не запаморочила тобі голову, змусивши дивитися зверхньо на інших.

Рибка Поньо на кручі / Ponyo on the Cliff by the Sea, 2008 (Японія)

Маленька допитлива рибка Поньо, дочка чаклуна і морської богині, спливає з рідного дому і потрапляє в світ людей. Їй вдається потоваришувати з малюком Сооске, і тепер рибка хоче тільки одного – стати людиною.

Все в цьому мультфільмі вчить добру, терпінню, відкритості світу і розумінню дружби і взаємодопомоги

Подарунок, 2015, Німеччина

Зворушлива історія про дружбу, об’єднану

спільним болем. За 4 хвилини ви зміните своє ставлення не лише до свого життя, але й навчитесь розуміти чужу, особливу історію.

Короткометражка «Подарунок» (The Present) зібрала близько 50 нагород і була показана на більш ніж 180 фестивалях, після чого її творець, німецький мультиплікатор Якоб Фрей, виклав фільм у відкритий доступ.

Івасик-Телесик

Добрий, лагідний голос оповідача казки захопить вашу увагу з перших секунд мультика. Гарна озвучка, вдало намальовані персонажі створюють від перегляду дуже приємне враження. Разом з дитиною поринаєш в атмосферу добра та гарних дитячих спогадів.

Котик і Півник

Несподівана дружба Кота та Півня – дуже повчальна казкова історія. Виконана з елементами Петриківського розпису, заворожує гарною озвучкую та частим наспівуванням різних українських пісеньок. Дитині варто переглянути історію, як карали Лиску та рятували Півника. Ця казка з чудовим сюжетом та мораллю.

А які мультфільми подобаються Вам? Гарного перегляду!

БАТЬКАМ

ДИТЯЧІ СТРАХИ І ПАНДЕМІЯ

Як дотримуватися психологічної гігієни в спілкуванні з дітьми на тему пандемії, щоб зберегти психічне здоров'я дітей на період до і після карантину.

Трохи про прогнози.

Діти тільки пару днів раділи продовженню канікул і знаходженню вдома. За час, поки вони знаходяться поруч з дорослими, вони чули багато різних версій (які нагнітають чи заперечують і ін.) Про те, що зараз відбувається у нас і у всьому світі. Вони реагують на цю інформацію, навіть якщо зовні це ніяк не проявляється. Їх психіка "заражена" тривогою. І якщо з цим нічого не робити, то через місяць-два (а може, й раніше) вона почне "вилазити" в різних формах: розлад сну, харчування, появою незвичайних страхів, патологічною прив*язаністю до батьків, погіршення поведінки, ОКР та т. д.

Чим це пояснюється?

У віці від 5 до 10 років у дітей з'являються страх втрати батьків і екзистенційні страхи - страх війни, нападів, катастроф, пошкоджень, заражень і т.д. За великим рахунком - це прояв страху смерті, страху «не бути». Наявність таких страхів вважається показником "нормального" розвитку дітей. Заважати дитині і оточуючим вони починають тоді, коли з ними не так обходяться: "годують" панікою, різною, частіше за все, суперечливою інформацією, запереченням стану або намагаються створити ілюзію благополуччя.

Дорослим зараз нелегко, вони знаходяться в деякому "зміненому" стані, коли необхідно блискавично перебудовуватися і адаптуватися до нових умов. Але їм важливо пам'ятати, що дітям в цих умовах життя необхідно спертися на авторитетну і сильну фігуру батьків, які допоможуть їм впоратися з тривогою.

Що робити дорослим?

* Визнати свій страх (навіть якщо ви не боїтеся зараження, вас можуть налякати зміни в суспільстві),

* Приймати (не заперечувати) страх дитини: "ти боїшся / тобі страшно", "боятися - це нормально", "страх допомагає бути обережним",

* Говорити, що згуртованість допоможе впоратися з будь-якими труднощами,

* Не робити тему пандемії головною і основною, про яку зараз живе вся сім'я,

* Зменшити інформаційне занурення дитини в новинні зведення (при дитині не варто переглядати новини на всіх каналах, зачитувати кожен пост зі стрічки, емоційно обговорювати вжиті заходи в державі),

* Збільшити знання про вірус і про запобіжні заходи (благо, вже є ілюстрована інформація для дітей),

* Інструктувати дитину, що їй потрібно зробити у разі, якщо з батьками щось станеться і вона не зможе самостійно викликати швидку допомогу (на який номер зателефонувати, яку адресу назвати, які дані про батьків дати, як описати стан батьків і т.д .). На цю тему можна написати / намалювати пам'ятку для дитини і повісити на видне місце,

* Якщо дитина перебуває поруч з сильно панікуючим дорослим, пояснити дитині, що є такий тип людей, який не може впоратися зі своїм страхом. І ці люди не погані і не хороші, вони так обирають. А ви будете з ним "обирати життя",

* Незважаючи на вік, нехай дитина багато грає. Грайте і ви з нею (якщо у вас є таке бажання). У грі дитяча психіка краще і швидше опрацьовує несвідомі страхи,

* Разом з дитиною (бажано, на ніч) придумуйте різні історії, казки, де в кінці перемагає добро, розсудливість і здоров'я ... психічне і фізичне :)

Бережіть фізичне і психічне здоров'я своє і своїх близьких!

Адаптація до нової рельності.

Як пережити ізоляцію?

Поради від Американської психологічної асоціації з адаптацією до реалій українського карантину від Національної психологічної асоціації.Як впоратися?1.Обмежте споживання новин надійними джереламиВажливо отримувати точну та своєчасну інформацію про охорону здоров’я щодо пандемії COVID-19, але масована інформаційна атака та вал ненадійної інформації в засобах масової інформації може призвести до посилення почуття страху та тривоги. Психологи рекомендують обмежувати час, проведений у новинах та соціальних медіа та міксувати його з іншими видами діяльності, не пов'язаними з карантином чи ізоляцією, такими як читання, прослуховування музики чи вивчення нової мови. Надійні джерела такі як інформаційні ресурси Всесвітньої організації охорони здоров'я, Центру по контролю та профілактиці захворювань США, Міністерства охорони здоров’я України - ідеальні джерела інформації про вірус. Зауважте, що новини та ток-шоу часто можуть роздмухувати паніку. Оперуйте цифрами, перевіряйте інформацію та ставтеся критично до джерел з яких до вас доходять данні (прим. Національна психологічна асоціація).2.Створюйте та дотримуйтесь розпорядку дняДотримання розпорядку дня може допомогти дорослим та дітям зберегти почуття впорядкованості та мети у своєму житті, незважаючи на новизну ізоляції та карантину. Намагайтеся включити регулярні щоденні заходи, такі як робота, вправи чи навчання, навіть якщо вони повинні виконуватися віддалено. За необхідності інтегруйте інші здорові розваги.3. Залишайтеся практично на зв’язку з іншимиВаша взаємодія віч-на-віч може бути обмеженою, але психологи пропонують використовувати телефонні дзвінки, текстові повідомлення, відео-чат та соціальні мережі для доступу до мереж соціальної підтримки. Якщо вам стає сумно або тривожно, використовуйте ці розмови як можливість обговорити свій досвід і пов'язані емоції. Покладатися на домашніх тварин для емоційної підтримки - це ще один спосіб бути із кимось в контакті. Якщо ви живете із домашнім улюбленцем, то прямо зараз почухайте його за вушком ;) (прим. Національна психологічна асоціація). Втім до контактів із тваринами також потрібно ставитися з обачністю та вживати усіх необхідних гігієнічних процедур аби убезпечити себе та пухнастого друга.4. Ведіть здоровий спосіб життяВисипайтеся, добре харчуйтеся та займайтеся фізичними вправами у вашому домі, якщо ви маєте для цього можливості. Якщо не маєте – створіть їх. Намагайтеся уникати вживання алкоголю чи наркотиків як способу впоратися зі стресами ізоляції та карантину. При необхідності розгляньте дистанційні варіанти психотерапії. Якщо у вас вже є психолог, зверніться до нього, щоб дізнатися, чи можете ви продовжувати сеанси, використовуючи телефонний зв’язок чи відео-месенжери. Зверніть увагу, що сьогодні велика кількість українських психологів організовують консультації за пожертви або створюють групи взаємної підтримки за символічну плату (прим. Національна психологічна асоціація).5. Використовуйте психологічні стратегії для управління стресом і залишайтеся позитивними.Реалістично оцініть міру вашого занепокоєння та будьте реалістичними у оцінці вашого стану. Наскільки ваші ресурси дозволяють вам впоратися? Не панікуйте, а зосередьтесь на тому, що ви можете зробити, і прийміть те, чого ви не можете змінити. Один із способів зробити це - вести щоденний журнал подяки. Ви також можете завантажити додатки для смартфонів, які допомагають розслаблятися. Зосередження уваги на альтруїстичних причинах соціального дистанціювання, карантину чи ізоляції також може допомогти пом’якшити психологічний дискомфорт, пов’язаний із ізоляцією. Пам’ятайте, що, вживаючи таких заходів, ви зменшуєте можливість передачі COVID-19 та захищаєте тих, хто найбільш уразливий.

Навчання вдома: практичні поради для батьків від психологині Світлани Ройз

Як у період тривог заспокоїти своїх дітей, а також зробити так, щоб удома вони не закинули навчання і водночас не відчували себе напружено? Про це розповіла сімейна і дитяча психологиня Світлана Ройз .

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

У початковій школі мотивація до навчання – виключно зовнішня. Малюк вчиться заради задоволення, фану, заохочення. Треба також розуміти, що в дитини вже є невеликий, але досвід навчання. У першокласників його ще нема, але в 2-3 класах він уже напрацьовується.

Практичні поради для батьків про навчання вдома від дитячої та сімейної психологині Світлани Ройз:

1. Нам важливо, щоб, за можливості, не збивався звичний режим. Це неможливо в повній мірі, він однаково вже збився, але треба створити новий і намагатись його дотримуватись.

2. Треба, щоб для навчання було окреме місце. Ідеально, щоб був окремий простір, “кокон”, щоб дитина розуміла: вона туди заходить – і все, вона вже налаштована на навчання.

3. Важливо, щоб до навчання кликав якийсь сигнал, як дзвоник – наприклад, будильник телефона. Це має бути приємний звук, якась улюблена музика – але краще, аби це не був мамин голос. По відношенню до мами і тата й так буде вдосталь напруги: зараз батьки живуть у змішаних ролях, а скрізь, де є змішані ролі, – є конфлікти.

4. Оптимально, коли дитина займається 10, максимум 15 хвилин. Потім дзвенить дзвоник, дитина може випити води, порухатись. Ми ж пам’ятаємо, що живемо в умовах, коли в дитини знижена рухливість і нестача повітря.

5. Пам’ятаймо, що ми – не няньки і за дитину завдання не робимо. Але деяким дітям важливо, аби ми були в кімнаті, коли вони вчаться. Можна займатися своїми справами, але потрібна присутність батьків. Час від часу можна підходити до дитини, питати, як справи, підтримувати її, прикладаючи руку до місця підтримки – між лопатками на спині. Це таємне місце підвищення самооцінки, додавання сил.

6. Прекрасно, якщо батькам стане сил зробити з малюками “Гоґвортс” – тобто створити ігрове середовище. Якщо ми зможемо озброїтись чарівною паличкою, якою б торкалися лоба дитини і казали: “Ти з усім впораєшся”. Чарівний будильник у нас уже є, і не завадить знайти для дитини чарівний камінець мудрості – ну, і для себе принагідно.

7. Ми пам’ятаємо, що дитина перебуває в напрузі – отже, ми маємо більше, ніж зазвичай, звертати увагу на те, що їй вдається добре. Так званий метод “зеленої ручки” – підкреслювати не недоліки, а успіхи – особливо потрібний у режимі підвищеної напруги, коли дитина не дуже впевнена в собі.

СЕРЕДНЯ ШКОЛА

У школярів середньої школи під час підліткової кризи зазвичай страждає навчальна мотивація, тому що в мозку в цей час інші завдання. Підлітковий вік – це час, коли мозок складно сприймає нову інформацію. Тоді відбувається так званий синаптичний прунінг – відкидання невикористаних нейронних зв’язків. Щоб це відбулося, треба обмежити приймання нової інформації.

Дитина в цей момент стає дуже сонливою і починає трохи “гальмувати”. У неї потерпає довгострокова пам’ять. Вона, не те що б не хоче – а фізично не може запам’ятовувати обсяги інформації, які їй пропонують. Її мозок має інші завдання. Можна сказати, як не шкода це визнавати, що в середній школі мотивації до навчання практично немає, або вона зароджується.

Практичні поради для батьків про навчання вдома від дитячої та сімейної психологині Світлани Ройз:

Ще Лєв Толстой казав, що існує “пустеля отроцтва”. Це саме про те, що переживають підлітки. Мало того, що це криза самотності, криза особистості – зараз вони взагалі обмежені у спілкуванні. Добре, якщо в них є вдома інтернет, щоб вони могли спілкуватись хоч у соцмережах.

1. Для підлітків добре, якщо їхній робочий день і день взагалі починається не о 8:30, а хоча б на годину пізніше. Це був би величезний внесок у їхнє здоров’я. Адже їхні потреби у сні більші, ніж зазвичай.

2. Підлітки чинять опір материнській фігурі, вчителькам дуже складно працювати з підлітками. Якщо мама ще й починає керувати його навчанням – це вдвічі гірше. Тому було б чудово разом із підлітком обрати та встановити певний звуковий сигнал, який кличе його робити уроки. Так можна організувати весь денний розклад. Чим менше материнського голосу, який наказує, що робити, – тим краще. Усе, що стосується наказів, краще перенести в повідомлення у месенджер чи якісь звукові сигнали.

3. Підлітку важливо, аби ми бачили в ньому авторитетну фігуру. Тож якщо ми зараз перекладемо частину родинної відповідальності на нього, якщо він готовий її взяти, – це буде внесок і в наші стосунки, і у відчуття сили самим підлітком.

Ми можемо поставити пряме запитання: “Чим я можу бути для тебе корисним, що я можу зробити для тебе зараз?”. Наступний крок: “Я не хочу, аби твій день перетворювався на суцільне навчання, давай подумаємо, що там буде ще”. Щодо навчання можна сказати: “Давай сплануємо, скільки часу потрібно на кожен предмет, і скажи мені сам – тебе контролювати чи не треба?”.

4. Треба запитати підлітка, як краще облаштувати його місце. І тут, оскільки ми маємо справу зі спротивом, можливо, підліток вирішить робити уроки на підлозі, лежачи. Треба поставитись до цього з розумінням – це також буде внесок у стосунки і в повагу до особистого простору підлітка.

5. Якщо підліток відчуває, що його контролюють – він буде бунтувати. Але йому також важливо бачити, що якщо він щось зробив – це він, умовно кажучи, зробив не даремно. Треба говорити, як ви цінуєте те, що він робить.

6. Підліток може спитати: “Чому я маю це все робити, якщо ти взагалі нічого не робиш?”. Ми можемо вимагати чогось від дитини тільки тоді, коли їй є, що від нас дзеркалити. Я можу очікувати, що мої діти займаються зарядкою, якщо я сама займаюсь. Вони мають бачити, що ми вчимось або працюємо з дому. І це буде геніально – якщо ми всідаємось або разом, або кожен у своїй кімнаті, і до нього долітає, як ви слухаєте лекцію або працюєте.

СТАРША ШКОЛА

Учні старшої школи вже націлені на результат. Якщо дитина нормально розвивається і дорослішає, у неї вже формується внутрішня мотивація до навчання. Така дитина буде сама шукати, де ще знайти інформацію, що їй потрібна. Тут ми можемо допомогти, розповідаючи їй про онлайн-курси, які ми самі бачили, різні джерела інформації з питань, що цікавлять дитину.

Практичні поради для батьків про навчання вдома від дитячої та сімейної психологині Світлани Ройз:

1. Дитина старшої школи вже може бачити власну користь. У нормі, до 14-15 років уже має визріти власна мотивація до навчання. Отже, цей вік має бути часом, коли ми вже не дуже контролюємо процес, дитина “вчиться сама”.

Якщо ми її усе ще контролюємо, – можливо, коли ми вийдемо з карантину, буде потрібна допомога тьютора, психолога, нейропсихолога, щоб подивитись, яка зі структур психіки дитини потребує корекції. Тому що у старшого школяра – дитини 16-17 років – уже має сформуватися внутрішній контроль і є безпосередня навчальна мотивація. Він сам розуміє, заради чого все це робить.

2. Якщо ми бачимо, що наша дитина – вмотивована і відповідальна, нам треба слідкувати, щоб вона відпочивала і перемикалась на різні види діяльності. У таких дітей може бути більша, ніж зазвичай, потреба в комп’ютерних іграх, де скидається напруга. Ідеально, якщо є правило: наприклад, дитина 40 хвилин грає на комп’ютері, а потім робить 20 присідань або іншу фізичну вправу. Треба, щоб ми вмикали тіло, тому що йому зараз не вистачає уваги.

Дитячі ігри в домашніх умовах

Карантин не дозволяє дітям грати на вулиці? Вони рвуться на свіже повітря, а ви не знаєте, як їх зупинити? Якщо ви опинились у подібній ситуації, розважте малюків запропонованими у статті захоплюючими та цікавими іграми, призначеними для закритих приміщень, і ваші діти годинами не захочуть виходити з дому.Музейна статуяЗавмираємо в позі статуї й непомітно змінюємось!Діти збираються в одній кімнаті під назвою «музей». Одна дитина стає ведучим, виходить із кімнати, рахує до двадцяти й повертається.У цей час гравці приймають різні пози й завмирають, як музейні статуї. Входить ведучий, оглядає музейні експонати й поводиться так, як турист.«Статуї» намагаються змінити своє положення непомітно для ведучого. Якщо ведучий зауважує рух «статуї», вона оживає і стає туристом.Продовжуйте гру, доки не залишиться одна «статуя». Гравець-«статуя», який залишився останнім, стає ведучим у наступному раунді.АбракадабраГра на уважність.Одна людина ховає певний предмет, а решта гравців виходять в іншу кімнату.Той, хто ховає, бере шматочок тканини й ховає його в кімнаті так, щоб її маленький фрагмент залишався на видному місці, визирав звідки-небудь.Решта гравців входять у кімнату й шукають захований шматочок тканини. Правило каже, що гравці нічого не можуть чіпати руками, а тільки шукати очима.Після того як гравець побачив тканину, він вигукує «Абракадабра» й не каже нікому, де вона захована.Решта гравців продовжують шукати шматочок тканини й теж вигукують «Абракадабра», коли знаходять його.Усі гравці повинні знайти шматочок тканини, а той, хто знайшов першим, буде ховати в наступному раунді.Як змінилося слово?Це кумедна гра, кінець якої непередбачуваний.Спочатку діти сідають на підлогу в коло.Перший гравець придумує яке-небудь випадкове слово, наприклад, «олівець».Потім перший гравець шепоче це слово на вухо другому гравцю, який сидить праворуч від нього.Другий гравець повинен придумати інше слово, пов'язане з вихідним словом. У даному випадку це може бути слово «точилка». Другий гравець повинен прошепотіти це нове слово на вухо наступному гравцю, який сидить праворуч.Таким чином, усі діти придумують нові слова по черзі, доки ця черга не дійде до останнього гравця в колі. Наприкінці діти дуже здивуються, як змінилось вихідне слово.Таким же чином можна попросити останнього гравця вгадати вихідне слово на основі всіх пов'язаних з ним слів, які придумали учасники.Легко, легше не буваєУ цій легкій грі треба лише плескати в долоні!Перед тим як розпочати цю гру, приберіть усі перешкоди з підлоги в кімнаті.Одна дитина призначається «слухачем» і виходить на середину кімнати із зав'язаними очима.Інший гравець називається «рахівником» і сидить з ручкою й аркушем паперу.Ще один учасник проходить у будь-яку частину кімнати і плескає в долоні.«Слухач» слухає хлопки та вказує напрямок, звідки вони донеслись.Якщо «слухач» вказує неправильний напрямок, «рахівник» ставить на аркуші паперу знак «Х» навпроти його імені. Якщо «слухач» указує потрібний напрямок, «рахівник» на аркуші паперу ставить «галочку» навпроти його імені.Гравець, який плескає, має десять спроб і виконує хлопки в долоні в різних частинах кімнати. Потім гра стає складнішою.Тепер «слухач» намагається визначити напрямок оплесків не тільки із зав'язаними очима, а й закривши рукою одне вухо.Кожний учасник повинен побувати в ролі «слухача», «рахівника» й того, хто плескає.Гомінкий дзвіночокУ цій грі діти відчують всю принадність дзвону дзвіночка.Для гри дітям знадобиться іграшковий дзвіночок або що-небудь подібне.Один з дітей стає «охоронцем дзвіночка». Цей учасник ховає дзвіночок від інших.Усі інші гравці будуть «шукачами дзвіночка». Їх завдання – знайти захований дзвіночок.«Шукачі дзвіночка» виходять з кімнати, а «охоронець дзвіночка» ретельно ховає його, після чого «шукачі дзвіночка» повертаються й беруться до пошуку.Учасник, який першим знаходить дзвіночок, дзвонить у нього, щоби повідомити про свою перемогу, і стає «охоронцем дзвіночка» у наступному раунді. Якщо ніхто не може знайти дзвіночок, «охоронець дзвіночка» показує місце схованки, і гра починається спочатку.

Дитячий психологЯк говорити з дітьми про коронавірус. 7 порад від експертів 1. Тримайте під контролем власні емоції Перш ніж говорити з дитиною про небезпечне захворювання, переконайтеся, що контролюєте власну...

Баночка щастя для формування позитивного мислення у дітей

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 23.jpg

Оптимістичний настрій допомагає дітям рости більш здоровими і стати творчими, позитивними і незалежними в майбутньому. У всіх нас бувають важкі часи, які можуть тривати дні, тижні або навіть місяці…

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ ТА ПЕДАГОГІВ ПІД ЧАС ЕПІДЕМІЇ

1. Дуже проста арт-терапевтична техніка - разом з дитиною захоплено і радісно малюємо ЗДОРОВ'Я. Обговорюємо намальовані малюнки.

2. Психологічний імунітет зміцнюється, коли тіло дитини почуває себе улюбленим - а це значить, що ніжних, теплих торкань саме зараз повинно бути набагато більше. Можна уявити, що дитина - це пластилін, а ми його розминаємо й щось із нього дуже гарне ліпимо..., або ми робимо з дитини «колобка» - вмішуємо в нього водичку, борошно, цукор або сіль й ….. здоров'я, радість, любов..., а потім переходимо до масажу (рейки-рейки, шпали-шпали...).

3. Пам'ятаєте, Гаррі Поттера? Що його захистило від .... Вірусу - Волан -Де - Морта? - звісно ж, мамина любов. От ми й говоримо дитині (і головне, самі ВІРИМО), що наша любов навколо неї створює потужне захисне поле, а отже вона в цілковитій безпеці.

4. Ми можемо малювати мандали. Мандал - це древній метод роботи із внутрішнім простором. Будь-який замкнутий контур може вважатися мандалом. Ми малюємо коло - усе, що вписується в нього символізує внутрішній простір - тобто себе, а усе, що навкруги - зовнішнє, тобто оточуючих людей, відносини, міста та інше. Ми малюємо для дитини коло, а вона всередині зображує свою силу, здоров'я, любов і т.д.

5. У тому місці грудної клітини, в яке ми показуємо пальчиком коли говоримо «Я» - перебуває тимус (щитовидна залоза). Там, повинні були б сформуватися наші імунні клітини. Коли ми граємо в орангутанга - б'ємо кулачками в груди й при цьому видаємо якісь радісні звуки - А-А-А, то стимулюємо наш імунітет.

6. Місце між лопатками (там, де в нас повинні були б бути крила) називається МІСЦЕ ПІДТРИМКИ. Це місце - проекція всього, що пов'язане з дихальною й серцево-судинною системою . Коли ми туди прикладаємо руку - просто так, або коли бачимо, що дитинка засумувала, або коли проявляється сутулість... ми зміцнюємо дитячий психологічний імунітет.

7. У древній традиції Китаю (у Цигун і Дао) - є вчення про зв'язок звуку, кольору й систем органів. За меридіан легенів відповідає білий колір і звук. Ми кладемо руки на грудну клітку (проекція бронхів), потім піднімаємо руки догори зі звуком, начебто видихаємо бруд, хворобу, страх. Потім, вдих - вдихаємо білий чистий колір і повертаємо руки у вихідне положення. Так можна робити 3 рази підряд.Будьте завжди здоровими!

Перебування дітей на карантинному режимі є великим випробовуванням для сімей. Особливо важким є період підготовки уроків. Часто у батьків не вистачає досвіду ефективного мотивування дітей, що приводить до емоційних зривів і у дорослих, і в дітей. Ефективним методом заспокоєння і врівноваження емоцій є японський метод вправ з пальцями, який допоможе розслабитись і батькам і дітям протягом 5-и хвилин. Вправа є своєрідним переключенням уваги на інший вид діяльності та ефективним методом для саморегуляціі емоційноі сфери.ВІДЕО

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Коли ваші підлітки мають вільний від уроків час, запропонуйте ім поговорити про майбутню професію і пройти тест на визначення професійних інтересів. Це допоможе ім зорієнтуватися та зосередитися на професіях, які ім цікаві.

ПРОФОРІЄНТАЦІЯ

ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ, ЯКІ ЯКІ СУПРОВОДЖУЮТЬ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ВДОМА

Шановні колеги! Період карантину, використовуйте для навчання!Підбірка із просторів фейсбук

Шановні батьки, пропонуємо вам підбірку розвивальних ігор у які можна грати з дітьми вдома, перебуваючи на карантині.

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 24.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 25.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 26.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 27.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 28.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 29.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 30.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 31.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 32.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 33.jpg

Увага!

Фахівці підготували серію вебінарів. Зайдіть за ссилкою для реєстрації. Участь безкоштовна

https://bit.ly/33XQOmA

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScC3LE-LAbeIXhARE5ElGp5rojCs-FaDK1p6rLY3AcEj42Nfw/viewform

Шановні колеги! Період карантину, використовуйте для навчання! Підбірка із просторів фейсбук

https://drive.google.com/file/d/1OGpZ_KQ7tVotSLdk8m2VQsIO0WEJJ353/view?usp=sharing

Відео про те, як зменшити вплив страху і стресу, конкретні кроки.

«Інформує психологічна служба»

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 34.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 35.jpg

Шановні колеги! Висилаємо наступну інформацію у психологічному дайджесті «Зростаємо професійно». Рекомендуємо уважно і вдумливо прочитати. Залишаючись здоровими, разом, легко боремося з коронавірусом !!!

Інформує психологічна служба «Психологія дітей». Сьогодні надсилаємо вам для ознайомлення та засвоєння вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії дітей:

«Нейропсихологічна гра "Роби як Лорі" (повтори, якщо зможеш)»

5 вправ для підвищення еластичності мозку

12 вправ на міжпівкульну взаємодію

Шановні колеги! Перешліть будь ласка цей мультик у групи для батьків з позначкою «Психологія для дітей». Там є ще підбірка інших мультиків... Приємного перегляду і обговорення! Дякую за співпрацю!

https://www.youtube.com/watch?v=j0GDYPjorEY&feature=youtu.be

Дорогі педагоги! Рекомендую переглянути чудовий російський фільм. Раджу його не тільки для всіх... для батьків, педагогів, підлітків.

В сюжеті сучасний час, хлопець-студент робить розробки у переміщенні предметів у просторі, але у нього дуже важкі стосунки з батьками, непорозуміння, неприйняття. І ось,в ході експериментів, у нього якось випадково виходить переміститися не тільки в просторі,а і в часі, на 25 років назад, в час,коли його батьки були студентами. Він з ними ,,знайомиться,, та товаришує і розуміє ... які чудові люди його батьки. Ще, у фільмі є кохання, і емоції, є все.

Називається фільм«Овечка Долли была злая и рано умерла». Приємного перегляду.

До уваги батьків! «Психологія для дітей». Ці завдання, сприяють розвитку уваги, пам»яті, мислення, словникового запасу.

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 38.jpg

Інформація у психологічному дайджесті «Зростаємо професійно».Рекомендуємо прочитати і виконати 10 вправ.Залишаючись здоровими, разом, легко боремося зі стресом і негативом!!!

«Психологія для дітей». Ця гра, фокусує увагу дітей на органах чуття і дозволить розширити словниковий запас.

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 40.jpg

Баночка щастя для формування позитивного мислення

«Психологія для дітей»

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 42.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 43.jpg

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 44.jpg

Мудрі казки. Як перемогти епідемію

/Files/images/sotsalniy_pedagog/Image 45.jpg

Карантиноправила

Відео про те, як зменшити вплив страху і стресу, конкретні кроки.https://www.instagram.com/tv/B96F2Buhxkr/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Відео про те, як зменшити вплив страху і стресу, конкретні кроки.cdhttps://www.instagram.com/tv/B96F2Buhxkr/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Відео про те, як зменшити вплив страху і стресу, конкретні кроки.https://www.instagram.com/tv/B96F2Buhxkr/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Відео про те, як зменшити вплив страху і стресу, конкретні кроки.

Методичні рекомендаціїдля практичних психологів та соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти з питань організації діяльності під час карантину (інформація для тих, хто не пішов у відпустку, а працює дистанційно)

Щодо організації дистанційної форми роботи. Рекомендуємо річний план роботи на 2019 – 2020 н. рік модифікувати на час карантину та визначити актуальними наступні напрямки:

просвіта та профілактика(на веб – сайтах закладів освіти, в чатах, в онлайн групах педагогів/батьків/учнів в телеграм, Viber та інші). Орієнтовна тематика: «Вплив зайнятості на зниження рівня тривоги й емоційного стану», «Як не піддатися загальній паніці», «Вплив засобів масової інформації на психіку дітей», «Поради щодо зберігання спокою», «Перебування в соцмережах під час карантину: фейки та перевірка фактів», «Як не перетворити дім на пастку для батьків та дітей – корисні поради», «Рекомендації для учасників освітнього процесу щодо заходів безпеки проти коронавірусу», «Як важливо навчитися опановувати себе та керувати своїми емоціями» та ін.;

консультування індивідуальне, рідше групове (в онлайн режимі, Skype режимі, телефонному режимі та інші). Орієнтовна тематика: «Яким чином поліпшити соціальну ізоляцію?», «Які поради давати батькам та дітям під час карантину?», «Яким чином цікаво організувати спільне дозвілля?», «Як розмовляти з дітьми про корона вірус?» та інші.;

організаційно – методична робота(підготовка до проведення заходів, оформлення робочої документації, складання індивідуального плану самоосвіти, обробка та узагальнення результатів досліджень (якщо такі залишились невиконаними), розробка тренінгів, семінарів, програм, занять та матеріалів до їх проведення, впорядкування документації та оформлення методичних рекомендацій, створення або оновлення інтернет – сторінок, сайт – портфоліо, блогу фахівця психологічної служби, ознайомлення з сучасною методичною літературою з психолого - педагогічної тематики та інші); зв’язки з громадськістю (частково за допомогою доступних засобів зв’язку та телекомунікацій). На другий план відступають такі напрямки роботи як діагностика, профілактика, корекція, навчальна діяльність. Хоча за наявності та можливості онлайн ресурсів їх можливо виконувати, але це більше стосується все – таки, на нашу думку, індивідуальної роботи. Для соціальних педагогів також необхідно враховувати соціально – захисну функцію, так як в закладах освіти відповідно до соціального паспорту є діти, які знаходяться в складних життєвих обставинах. Не для всіх учасників освітнього процесу є радісною новиною побути разом з рідними. Хоча залишатися вдома – одна з ключових рекомендацій, яка максимально поширюється через усі канали комунікацій. Але власна домівка не завжди може бути найбезпечнішим місцем. Особливо, коли йдеться про тих, хто страждає від домашнього насильства. У той час, коли вся родина постійно перебуває вдома, кількість випадків насильства збільшується та може загострюватися, тому радимо дистанційно комунікувати з учнями! Та принагідно нагадуємо, що Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації«Ла Страда - Україна»працює у звичному режимі – безкоштовно, анонімно, конфіденційно. Всі можуть звернутися (або перенаправити до фахівців) за номерами: 0800500335 (зі стаціонарних) або 116123 (з мобільних), коли потребуватиме допомоги;

ведення фахової документації під час карантину. Журнал практичного психолога/соціального педагога – ведеться. Кожного робочого дня запис у відповідності до вказаних вище актуальних напрямків діяльності та вказується у якій формі та зміст роботи (коротко!). Протоколи індивідуального та групового соціально педагогічного вивчення соціального педагога, протоколи індивідуальної психологічної діагностики, індивідуальної психологічної консультації (в разі проведення онлайн консультації: це не важко, якщо фахівець впевнений користувач комп’ютера) ведуться у випадку подальшої індивідуальної роботи, у інших випадках – за потреби;

облік проведення корекційних занятьпрактичним психологом/облік проведення занять соціальним педагогом передбачає у більшості випадків групову роботу, тому він і не є актуальним під час карантину. Але якщо у практиці школи запроваджені уроки через Skype (необхідний premium пакет Skype, який дозволяє підключати до 30 осіб і мати зв'язок хорошої якості), то це не поганий перехідний етап для фахівців з проведення групової роботи. Актуально! Якщо виникла проблема, що ви залишили робочу документацію в навчальному закладі, і не маєте доступу до неї під час карантину, тоді записуйте в чернетку, і після закінчення епідеміологічної ситуації матимете змогу перенести свої записи. А якщо у вас немає вдома комп’ютера з підключенням до мережі інтернет? Можливо, є телефон та відкриваються нові можливості опанувати нові компетентності та нові цифрові навички. Адже це є найкращий час для самоосвіти;

індивідуальний план самоосвітифахівця психологічної служби під час карантину. Саме він має сприяти інтелектуальному розвитку фахівця, підвищенню фахової компетентності, власного професійного рівня та кваліфікації для подальшого надання психологічної та соціально педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей і завдань системи освіти. Це спосіб здобути знання у нових реаліях! Це час для вашого професійного зростання! Пропонуємо до плану самоосвіти включити ознайомлення з сучасною методичною літературою з психолого – педагогічної тематики за власним вибором шляхом використання електронних бібліотек. На період карантину бібліотеки у багатьох країнах світу відкрили доступ до своїх онлайн ресурсів. Є безліч ресурсів, які пропонують віртуальне відвідування музеїв, онлайн навчання. Пропонуємо віднайти серед списку освітніх ресурсів ті, які вам особливо цікаві та необхідні. Це і вебінари на «Всеосвіта» і безкоштовні онлайн курси на «Prometeus» та ін. З метою отримання навчально – методичної, інформаційної, консультативної підтримки практичний психолог/соціальний педагог освітнього закладу може звернутися в телефонному режимі, в групах Viber та інших доступних засобів зв’язку до працівників НМК психологічної служби управління освіти. Будьте здоровими та продемонструйте здатність повноцінно працювати в дистанційному режимі.

Головне – не забороняти собі мріяти і мотивувати себе діяти!

25 лютого на базі ЗДО №40 відбулось вшанування переможця та лауреатів конкурсу«Молода надія довкілля-2020» у номінації «Практичний психолог». Конкурсні випробування відбувались з 17.01. по 07.02.2020 р. на базі НМК психологічної служби та ЗДО № 13. Метою конкурсу було сприяння піднесенню ролі практичного психолога у закладі дошкільної освіти, підвищенню престижності цієї професії, сприяли творчим психолого-педагогічним пошукам, удосконаленню фахової майстерності працівників психологічної служби, популяризації новітніх освітніх технологій.

Конкурсанти стали учасниками інсценізованого дійства, під час якого перевтілились в образи космонавтів-першопрохідців. Цікавими були завдання, які виконували конкурсанти на жартівливих космічних станціях: «Невагомість» (стан душі), «Шумові перевантаження» (діти), «Мешканці планети «Дошкілля» (колеги), «Корабельна катастрофа» (показовий захід), «Спілкування з позаземним розумом» (члени журі). На завершення учасники розповіли про емоції, які панували під час змагання, про дух здорової конкуренції, натхнення та бажання відкрити і завоювати нові вершини. Саме участь у конкурсі дала можливість вийти із зони комфорту, отримати неоціненний досвід, розкрити свої таланти та порадіти за себе та за своїх колег.

Практичні психологи віталипереможцяконкурсу:Ковальчук Людмилу Іванівну,(практичного психологаЗДО№ 6)та лауреатів: Крамаревич Ольгу Валеріївну (практичного психолога ЗДО № 17), Бульчик Тамару Іванівну (практичного психолога ЗДО № 2), Ярош Ольгу Володимирівну (практичного психолога ПУМ), Марчак Анну Володимирівну (практичного психолога ЗДО № 8).

З вітальним словом до присутніх звернулась заступник голови оргкомітету Конкурсу, керівник НМК психологічної служби Ольга Матвійчук , відповідальний секретар, методист НМК психологічної служби Лідія Курило та вручили вітальні кубки і цінні подарунки.

Конкурси покликані формувати нове покоління психологів, які мислять, діють і, насправді, здатні на дуже-дуже багато.

Маскотерапія як ефективний засіб розвитку навиків спілкування дітей старшого віку

Педагогічна діяльність пов’язана з інтенсивним спілкуванням з дітьми, батьками та потребує від фахівця емоційно – вольової регуляції. Як зняти напруження, надмірне занепокоєння та контролювати емоційний стан? До яких способів заспокоєння і розслаблення вдатися? На ці та інші питання давали відповіді практичні психологи намайстер-класі, який відбувся 18 лютого на базі ЗДО № 27 з теми: «Маскотерапія як ефективний засіб розвитку навиків спілкування дітей старшого віку».

Маскотерапія – це один із видів терапії, який тісно пов'язаний з арт – терапією, ліпкотерапією, ізотерапією. Робота з масками веде до виявлення деструктивних ролей особистості, до їх розуміння і прийняття, усвідомлення своїх дійсних потреб. Маскотерапія – метод, який передбачає переклад проблем і переживань людини в маски і саме цей метод дозволяє звільнитись від проблем. З дітьми старшої групи проведено розвивальне заняття «Чарівні маски», метою якого було познайомити дітей з новими почуттями, розвинути комунікативні вміння і навички, розширити знання дітей щодо емоційних станів та створити нові образи за допомогою виготовлених масок власними руками.

Отже, уміння справлятися зі складними ситуаціями, застосовуючи власні психологічні ресурси – запорука збереження психологічного здоров’я й ефективного виходу зі складних життєвих ситуацій із мінімальними емоційними та іншими втратами.

Кiлькiсть переглядiв: 736

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.